21 Aralık 2010

Hangisi doğru??????

İnternetten sipariş ettiğim, dört gözle beklediğim kitabım dün geldi. Bebek bakım sorunlarına mucize çözümler, Tracy Hogg...Okumaya başladım ve kafam daha çok karıştı. 2.5 aylık bir bebeği okul çocuğu gibi nasıl programlarım. Çocuk aç, yo hayır 3 saatte bir emeceksin, 2 saatte bir acıkırsan sana meme yok nasıl derim. Meme emerken uyumak yasak, bak sonra alışırsın, 3 yaşında da emerek uyumak istermişsin ha ona göre. Kuzum gözümün içine bakıyo uykum var diye ama şimdi aktivite saati. Yok artık ya. Bebek bu nasıl kuracağım saat gibi. Bi günü bi güne uymaz yaradılışı bu bebeklerin. Nasıl rutin günlük yaşama alıştıracağım. Ha bir de diyor ki Tracy hanım dikkatli anne babalar bu aya kadar bebişin ağlamasını sınıflayabilmeliymiş. Bu gaz ağlaması, bu acıkma, bu yorulma... Galiba ben o kadar dikkatli değilim, hala deneme yanılma yöntemini deniyorum. Her okuduğum şeyle kafam daha çok karışıyor. Şöyle gönlümce bebişimi alıp koynuma, sarılarak uyutamıyorum alışmasın diye....
Bakalım daha bitirmedim kitabı. Belki biraz daha büyürse kendisi alışır, yemek ve uyku saatlerine.

5 yorum:

  1. Selam,
    Ben kendimce şöyle bir uygulama yapmıştım ve faydasını da gördüm ;)
    1 hafta boyunca, dakikası dakikasına nasıl uyudğunu, kaçta uyandığını, kaç saat ayakta kaldığını, emerken mi yoksa emziklemi uyuduğunu sürekli yazdım.
    1 hafta sonunda, ortaya şöyle bir sonuç çıkardım ve uyguladım, her 2 saat'te bir yatakta olacak şekilde uyuttum yani şöyle ki mesela 15:30'da mı uyandı, 17:30'da hemen yatağına götürdüm ve ezmikle uyuduğu için o şekilde uyumasını sağladım,günde 3 kez uyuyordu toplam hal böle olunca ;) sonra sonra büyüdükçe kendi 2 uykuya sonra, tek uykuya düşürdü ama kendisi yaptı bunu :))

    Bir de en anlaşılır birşey uyku konusunda, 1 kere esnedi, 2 kere esnedi 3. beklemeden doooğru yatağa ;)

    tavsiye ederim, ben çok faydasını gördüm ama dediğim gibi 1 hafta yaz ve gözlemle derim ben ;)

    sevgimle,

    YanıtlaSil
  2. Mlke-Btkn; Çok teşekkür ederim tavsiyen için. Denemesi kolay bi yöntem gibi görünüyor. Sonucunu bildiririm.

    YanıtlaSil
  3. valla ben kitapları çıkardım hayatımdan ve rahat ettim.. yoksa olmayınca piskopat oluyor ve çocuklara anormal muamelesi yapıyordum.. benim 2. bebeğim rahattı ilkine göre, gece uyurdu, gece emzirmezdim fazla, yatışı kalkışı belliydi.. ancak 5.aaydan sonra diş sıkıntısı ile herşey tepetaklak oldu.. e şimdi ben o kitaba uysam çocuğu asker etsem kendimi de pis bir kumandan.. boşa gitmeyecek miydi hepsi.. boşuna o eziyetler kalacaktı geriye.. bence anne içgüdülerine güvrenmeli, içindeki sevgiye, şefkate.. arada tecrübeler değerlendrilmeli, ama ilmi gitmiyor bu iş.. zaten bugün doğru olan yarın yanlış oluyor.

    kolaylıklar dilerim size..sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Deli anne; galiba bende içimdeki sese kulak vereceğim yoksa kafamı kitaplardan kaldirdigimda kızım büyümüş olacak ve ben bunu kaçırmak istemiyorum.teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. ben genelde alacağımı alıyorum tamamını uygulamıyorum. mesela tracyden yemek ile uyku arasına aktivite koyma fikrini ve kendi kendine uyutma yöntemini aldım ama saat ve katı uyum şeklinde yapmıyorum. özünü alıp gerisini esnek bırakıyorum.

    YanıtlaSil